Osmi nagradni film Sundance Movie Review

slika

Ljubaznošću Instituta Sundance

Kad sam bio mlad, dječak je objesio svoje kapke – otkrivajući svoje crvene donje strane – da me muče. Nikada nisam uspio vrištati. Moji su roditelji rekli da je to učinio jer mi se sviđao, ali to je još uvijek bila živa noćna mora.

Postoji kratak udarac djeteta koji izvodi isti odvratni trik u Bo Burnhama Osmi razred, koji je premijerno predstavljen na Sundance Film Festivalu u petak. Scena dolazi i odlazi brzo, ali imam trenutak bljeska prepoznavanja u trenutku kada se to dogodilo. To je ljepota ovoga filma. S bilježnim detaljima bilježi užas kao 13-godišnja djevojčica. Film je tako precizan, gotovo je teško vjerovati da je napisao i režirao čovjek.

Osmi razred centri oko Kayle (Elsie Fisher), koji završava svoj prošli tjedan, dobro, osmi razred. U svoje slobodno vrijeme, Kayla stavlja vlogove u kojima daje pep razgovore o temama poput “biti sami”. Njezini vlogovi su ispunjeni malim ustrajnošću – “voli” i “ums” – ali se inače predstavlja u sebi kao nekoga tko ima sve odgovore. Ona ne. Oko njezinih školskih kolega, Kayla je ljuska osobe koju čini kao da je na zaslonu. Ona tako malo govori da je tišina njezina definicijska karakteristika.

Osmi razred briljantno izaziva gutljaja užasnog priznanja dok ponovno stvara iskustvo da bude tinejdžer. “

Burnham – čija je karijera prvi put krenula na YouTube – ima pametno razumijevanje načina na koji su društvene medije promijenile ono što je “cool”. U stvari, kad Kayla govori, “cool” je njezina omiljena riječ i njezino svjetlo. Ona očajnički želi biti ono što je “cool” – čak i ako je u suprotnosti s njezinom osobnošću. Ili možda jednostavno nije shvatila kakva je njezina osobnost. Kayla poslušno slijedi vodiče o modu YouTubea i kružio se savršeno kompliciranim selfiesima školske kraljice Bee. Bilo bi sretno ako se sve vrijeme može sakriti iza Instagrama ili Snapchata filma, prikrivajući njezinu vidljivu aknu i njezinu društvenu anksioznost.

slika

Bo Burnham i Elise Fisher promoviraju osme ocjene na Sundance Film Festivalu.
Getty Images

No, iako se Kayla konzumira sa zaslonom, zabrinutost je još uvijek relevantna za gledatelje koji su odrasli u vrijeme kad peti učenici nisu imali Snapchat. (Možete li zamisliti i?) Osmi razred briljantno izaziva gutljaja užasnog priznanja dok ponovno stvara iskustvo te prve tinejdžerske godine. Razmotrite scenu na zabavi za zabavu: Navedena majka popularne djevojke prisiljava svoju kćer da pozove Kayla, a Kayla nevoljko odlazi. Nakon što se presvukla u kupaći kostim – nepravilni komad, dok većina njezinih vršnjaka nosi bikini – Kayla prolazi kroz performativnu zabavu s naboranim ramena. Nema prijatelja, ali je dužna sudjelovati u ritualnom predstavljanju i fotografiranju. Dok se parcela okreće, glavni cilj Kayla je pokušati i sami sebi, tako da srednja škola neće sisati tako užasno kao srednja škola.

“Kayla doživljava kako je biti žena na svijetu, i to za nju i gledatelja.”

Njezino putovanje ima trenutke humora (kao što se može očekivati ​​od pisca-redatelja poznatog po njegovoj glazbenoj komediji), ali je također izrazito bolno. Pazno je vidjeti Kayla pokušati se hvaliti zbog njezine nepostojeće seksualne snage njezinoj gluposti, nepromišljenom dječaku koji se bavi samo pristupom golnim slikama. Još je više srca da promatraju kako Kayla susreće visokog školara koji ga pokušava pritisnuti u vezu, a zatim ga zastrašuje kad odbije. Po prvi put, Kayla doživljava ono što je željno biti žena na svijetu, a to pogađa i za nju i za gledatelja.

No, za sve dostojanstvene trenutke – očekujte sjećanja na lošu kožu i još gore zlostavljače da dođu poplave natrag –Osmi razred također je istinski lijepa priča o mladoj ženi koja nije dosta pronalaženje sebe. Kayla se kroz mješavinu fotoaparata, inovativne elektronske ocjene i Fisherove zvjezdane glume, dokazuje složenim, duboko empatičnim karakterom – čak i dok se pokušava pokopati u kvizovima BuzzFeed i Tumblrovim postovima. Našao sam se želim joj reći da će biti u redu. Također sam zahvalio nebu da nisam imao Instagram u srednjoj školi.