Održive zajednice širom svijeta

Eliza Bacot prvi put je posjetila planiranu zajednicu Serenbe prije tri godine. Čula je da se radi o organskoj farmi i otišla s mužem u nadi da će pronaći novi lokalni izvor proizvoda. Dan kada su posjetili, došlo je do zabave koja se događala cijelim ulicama susjedstva, smještenom 45 minuta južno od Atlante. “Bilo je surrealno – završavali smo sate razgovarati s ljudima i kasnije smo se krenuli u restoran u farmama za obrok od farmi”, kaže Bacot, 36, medicinska sestra.

Na izlazu, par je upao u agenciju za nekretnine Serenbe i dogovorio sastanak kako bi se vratio i naučio više. Šest tjedana kasnije, bili su ugovorni za izgradnju energetski učinkovite kuće u blizini farme. I deset mjeseci kasnije, na iznenađenje svih svojih prijatelja iz grada, zapravo su napravili potez.

“Kada smo rekli ljudima da se preselimo u zelenu, održivu zajednicu južno od grada – što je ozbiljna teritorij zemlje, a ne uobičajena predgrađa u Atlanti – oni bi nas gledali kao što smo rekli da se krećemo prema M. Night Shyamalanovoj Selo,”, rekao je Bacot, a par je bio nervozan:” Mi smo neko vrijeme držali gradsku kuću bliže Atlanti i podijelili naše vrijeme između njih “, kaže ona, a na kraju je postalo jasno gdje žele živjeti dugoročno. “Bili smo toliko mnogo više naglašeni kad smo bili u Atlanti, dok je život u Serenbi osjetio naporan i prirodan”, objašnjava Bacot. “Godinu dana kasnije, prebacio sam bolnice na bliže Serenbi; onda smo prodali gradsku kuću i nikad se nisu vratili natrag. “Sada je njena mijenjanje jednaka udaljenost kao ona kad je živjela u blizini Atlante.

slika

Kukui’ula stanovnici mogu žetve povrća iz Zajednice Upcountry Farm, koji također domaćini mjesečne otvorene večere
Zajednica ljubaznošću

Bacot nije jedini mladi, profesionalni gradski trgovinski beton za zajednicu. Širom svijeta, a posebno u SAD-u, razvijao se susjedstvo usmjereno na održivi i zdrav život. To se kreće od mjesta poput Pringle Creek zajednice, održivog razvoja u Salemu, Oregonu, koju je osnovala lokalna obitelj, u Kukui’ula, otok-raj, koji je vodio havajska razvojna tvrtka, u Mueller, “novi urbani selo “, tri milje od središta Austina, Texas, to je dom za 5.000 ljudi. Samoopredijeljene moderne utopije već su od 1960-ih godina, ali imale su hipi vibru i privukle ljude koji su željeli pobjeći od svijeta. Čini se da je žalba suprotna.

“Postoji instinktivni nagon za stvaranje malih zajednica okruženih prirodom”, kaže dr. William Forbes, izvanredni profesor geografije i održivi razvoj zajednice na državnom sveučilištu Stephen F. Austin. Primjetio je da je ovaj trend porastao desetljećima, djelomice kao odgovor na izolaciju bijela-predjela u priobalju 1950-ih. “Osim toga, održivi, ​​organski stil života postao je glavni i poželjan, pogotovo kad vidimo stvari poput [voda krize] u Flintu, Michigan, u vijestima.”

Stvara smisao za razumijevanje. Ali tko stvarno živi na tim mjestima? Može li se u uredu nalaziti žena s ružama? I da li zajednice imaju dovoljno kulture da bi poboljele gradski život? Imam osobno ulaganje u ova pitanja. Moj sada-suprug izdaje slučaj za napuštanje New Yorka otkad smo se bavili prije godinu i pol. On je slobodni pisac koji se usredotočuje na pješačenje na otvorenom, kampiranje, vi to nazivate. To znači (a) da on može raditi bilo gdje, i (b) pristup zelenoj površini raditi u njegovoj prednosti. (Istinita priča: Jednom je postavio šator u našem malom Brooklyn stanu i spavao u njemu.)

Da budem poštena, vidim i žalbu, osobito kao netko tko voli organsku hranu i trčanje stazama – i mrzi sa šatorima postavljenim u svojoj dnevnoj sobi. Ipak, trebam malo više od “lijepih susjeda” i organske hrane kako bi me uvjerili da prihvati duže putovanje na posao – i potencijalno grozan komuni vibe.

slika

Labirint na temelju Serenbe, zajednice u blizini Atlante, dizajniran je kamenjem iz cijelog svijeta
Ljubaznošću Zajednice

Tako sam otišao ravno do izvora: žene, poput mene, koji su se već preselili na ta mjesta. Kao što se ispostavilo, svi su se složili: brz, a ne hipijevska komuna. Kada je 35-godišnji menadžer za komunikacije Mckenzie Farrell prvi put preselio u Pringle Creek, gdje nema kišnice za kišne vode u okolni gradski sustav oluje, a sve zgrade moraju biti ovjerene ekološki učinkovite, rekla je da je zabrinuta da, ne bi ispravno reciklirala smeće, ona bi bila protjerana. “Ovdje postoje neki ljudi koji proizvode cijelu robu smeća u roku od godinu dana, ali drugi nisu ni blizu toliko zelene”, kaže ona. “Nitko ne sudi jedni drugima.”

To je rekao, nisu sve zajednice fleksibilne. Samo pogledajte katalog na forumu ic.org – Fellowship for Intentional Community koja pomaže povezivanju ljudi s planiranim zajednicama i zadrugama, velikim i malim – i vidjet ćete poruke koje govore stvari poput “samo vegana” i “organiziranih oko dijeljenja gotovo sve. ” Postoje sela višestrukih domova s ​​voditeljskim načelima koja se ne provode, a onda postoje zajednice u kojima svi žive u jednoj kući, dijeli istu religiju i / ili dijetu, i dijeli odgovornosti za podizanje djece. Kao introvertirano meso, izbjegavam potonje. Ali ja još uvijek brinem da ta mjesta privlače mnogo iste vrste ljudi, što bi bio problem, jer jako volim raznolikost grada. Osjećam se kao da živim u mjehuriću?

Michele Bartlett, 46-godišnji direktor razvoja karijere, kaže da voli živjeti u Hidden Springsu, Idaho, ruralnoj zajednici s zajedničkim stajama, farme i voćnjaka koji je dizajniran za očuvanje otvorenog prostora i smanjenje putovanja automobila. Ali, priznaje, postoji negativan položaj. “To je mjesto vrlo srednje klase, i nema puno raznolikosti”, kaže ona. “Kritičari će ga usporediti s Pleasantvilleom ili Stepfordom, a to nije posve netočno.”

slika

Prednji patiosi kuća Garden Courta u Muelleru, pokraj Austina, Teksasa, suočeni su s zajedničkim otvorenim prostorom
Ljubaznošću Zajednice

Mueller, smješten na mjestu Austinove stare zračne luke, manje je homogena. Janeka Rector, stručnjak za razvoj koji tamo živi, ​​kaže kako su njezini susjedi rasno i etnički različiti. Osim toga, 25 posto stanova je rezervirano za kućanstva koja čine manje od 80 posto godišnjeg medijana prihoda (43.600 dolara za kućanstvo s jednom osobom, 62.250 dolara za četveročlanu obitelj). Ali ipak može osjetiti da je film ponekad čudan. “Google testira automobile za samo-vožnju u našem susjedstvu”, kaže rektor, 38. “I utjecajni ljudi, poput gradonačelnika drugih gradova, imaju pogled na Mueller kako bi vidjeli može li se taj način života ponavljati na drugim mjestima, zbog čega se osjećate kao da živite u nadrealnom eksperimentu. “

slika

Većina vila u Kukui’ula, luksuzni resort zajednica u Koloa, Hawaii, imaju otvoren dizajn
Ljubaznošću zajednice

No, za mnoge, naizmjence da je dio društvenog eksperimenta na velikoj shemi je, dobro, druženje. “Sve kuće u Muelleru su bliske zajedno, imamo ispred trijema, pa se svakog petka okupljamo na nečijem vrtu i družimo se”, kaže Rektor.

Dodaje Bacot, “Ne mogu vam reći koliko puta sam se” brzo “prošetala jezerom samo da bi završila s vinom na nečijem trijemu satima, ponekad strancu.”

slika

Finca Bellavista kuće mogu iznajmiti svoje drvene kuće za turiste
James Lozeau

U međuvremenu, živim u New Yorku već desetljeće, a nikada se nisam sprijateljio sa susjedom – nešto što počinje zvučati puno žalosnije. Ali, hej, imam jednostavan pristup svemu onako što bih želio: muzeje, kazališta, kafići, restorani i prijatelji mogu posjetiti bez ulaska u auto. Zašto sve dati za trijem?

Bacot mi govori da nije morala: “Sada sam više povezan s umjetnošću i kulturom nego kada sam živio u Atlanti. Serenbe ima kazalište i program umjetnika u rezidenciji koji stavlja na dramove, koncerte i čitanja poezije svaki tjedan.”

Prema Farrellu, “Pringle Creek je oko tri milje od središta Salem, 60 milja od obale i 65 milja od planina. To vam omogućuje da radite bilo koju aktivnost koju želite”. I tamo dolaze argumenti mojem mužu: ta mjesta imaju jednostavan pristup aktivnostima – onoj koja se dogodi s trijema. Ako ste ikad bili u Penn Stationu u New Yorku u petak navečer ili ste sjedili u ljetnom vikendu, znate koliko je teško napustiti grad i ući u prirodu. Ponekad se to gotovo ne čini vrijednim – pa možda popiš malo vina na najbolje mjesto na svijetu, iako idete samo dva puta godišnje u kazalište i ionako nemate vremena za poznate restorane.

Zato sam dobio ozbiljnu čežnju kada mi je Bartlett rekla da gotovo svakog jutra šetnje s prijateljima: “U pravu smo na podnožju Boisa, kako bismo doslovno mogli izaći s vrata i krenuti na pješačenje”. Subotom, Bacot često uzima pop-up yoga classes na jezeru jezero u blizini svoje kuće: “Nakon toga, hodat ću kući, doručak koristiti jaja s farmi, i jesti na moju trijem s pogledom na jezero.” Moj post-yoga iskustvo? Iskrcavši $ 12 smoothie na podzemnoj željeznici, nadajući se da ću dobiti mjesto kada mi noge bolne.

Na mnoge načine, ova mjesta izgledaju kao mali gradovi: imate pristup organskoj hrani na način na koji možete biti na više kozmopolitskom području, možete hodati svugdje, a vi ste stalno u interakciji s drugim ljudima. No, sa svim tim sličnostima, pitala sam se ima li isti smisao ekskluzivnosti i vrsta zahtjeva koji su poznati u suvremenim urbanim područjima. (Prije nekoliko godina, moj muž i ja smo pokušali kupiti stan u New Yorku – proces u kojem smo pripremili 300 stranica referenci i dokumentacije, samo da budemo odbijeni iz razloga za koje nikada nećemo upoznati. nas.)

slika

Serenbeovo poljoprivredno gospodarstvo ima program Zajednice za potporu poljoprivrede (CSA) koji članovima nudi udio tjednog žetve
J. Ashley

Izgleda da uopće nije takav. Neke zajednice zahtijevaju od vas da platite pristojbe za susjedstvo (u Muelleru, oni su 47,50 dolara mjesečno) ili se pridržavaju eko-prihvatljivih postupaka zgrade, ali nitko od onih koje sam provjerio nije imao proces intervjua. obično su pristupačne za područja. Trosobni dom u Pringle Creeku vratit će vam 345.000 dolara, što je usporedivo s cijenama u obližnjoj Portlandu. Za njezinu kuću u Serenbi, Bacot kaže da je platila nešto više nego što bi imala za slično mjesto u predgrađu Atlante. “Ali imamo ugrađenu zaštitu vode i tlocrt koji optimizira svjetlost, pa ne koristimo toliko električne energije”, kaže ona. “Također ima učinkovitije geotermalno grijanje i klimatizaciju”.

Čak i uz takve argumente, ne znam jesam li spreman napraviti potez. Međutim, ovog proljeća planirate putovanje u ekološku zajednicu u Costa Rici. Finca Bellavista je naselje s 600 hektara u kišnoj šumi koja vam također omogućuje iznajmljivanje drvenih kuća za odmor. Čak i bolje, ako bismo kupili jedan (zemljište počinje s 35.000 dolara za pola jutra, a onda možemo izgraditi “studio” stablo za oko 30.000 dolara), mogli bismo ga iznajmiti turistima kad se vratimo u New York. Najbolje od oba svijeta, možda?

Bez obzira na to, primijenit ću neke od lekcija koje sam naučio u svojem životu u New Yorku: Nema farme, ali imam poljoprivredna tržišta kojima bih češće posjetio. Možda nemam trijem, ali imam prijatelje koje bih trebao prestati pušiti u korist kasnog rada. I ja svakako imam susjede na koje bih mogao pozvati na čašu vina. Mogao bih samo napraviti taj posljednji moj novogodišnji rezoluciju.

Ovaj se članak pojavljuje u siječanjskom izdanju Marie Claire, na kioscima sada.